Followers

Thursday, July 21, 2011

Jom belajar cara tingkatkan trafik blog dengan Innit Nuffnang~

Assalamualaikum uols semua...Apa khabar?Hopefully uols semua sihat2 belaka ye...Di hari yg indah ini,apa yg uols sedang lakukan ye?Untuk hardcore blogger sudah tentulah uols sedang menggodek-godek blog uols untuk jadikan ia lebih mantap kan!

Pagi ni,mood untuk blog sudah mari,almaklumlah,hari ni aku cuti dari menjadi 'NURSE SEJATI',jadi boleh lah aku melihat-lihat blog aku yg tak seberapa ni.Lagi2 selepas aku dapat ilham dari Incik Jamaluddin cara-cara macam mana nak tingkatkan trafik blog.Melalui apa yg Incin Jamaluddin kongsikan,ada pelbagai cara untuk tingkatkan trafik blog dengan cepat.Memang macam2 cara yg Incik Jamaluddin ni kongsikan tetapi aku tertarik dengan salah satu cara iaitu melalui Innit Nuffnang.



Apakah itu Innit Nuffnang ya uols?
Kalau tidak kerana Incik Jamaluddin yg kongsi mengenai tips yg diberikan,aku tak kan tahu tentang apa itu Innit Nuffnang.Melalui apa yg aku lihat melalui Innit Nuffnang ni,ia adalah semua laman blog di mana para blogger yg telah berdaftar dengan Nuffnang boleh berkongsi entry mereka untuk tatapan para blogger yg lain.Tapi,ada syaratnya tau!Nak tau lebih lanjut uols boleh lah lihat di WHAT'S INNIT di SINI.

Ok,back to the topic...Macam mana nak tingkatkan trafik di Innit Nuffnang ni.
Apa yg perlu uols lakukan ialah bila uols ada buat new entry,uols boleh lah submit kan new entry uols tu di Innit Nuffnang ni.Melalui Innit Nuffnang ni,insyaAllah uols boleh meningkatkan trafik sebanyak 50-100UV.Wah,banyaklah tu untuk Newly Blogger kan,buat apa nak tamak2.

Menurut Incik Jamaludin ni lagi,kalau uols nak tambah lagi ranking trafik uols,uols boleh juga LIKE entry yg uols post tadi dan kemudian uols ajak kawan-kawan blogger uols untuk LIKE pada entry uols.Paling best sekali,kalau entry uols antara 8 POST yg paling banyak mendapat LIKE oleh kawan2 blogger lain,entry uols akan dipamerkan pada FEATURED POSTS di Innit.


Oklah uols semua!Nanti kita sama2 cuba tingkatkan trafik kita melalui Innit Nuffnang ni ye!Marilah kita sama2 kongsikan ilmu berblog yg kita perolehi ye.

Salam Sayang....Adios Amigos~

Credit to : Incik Jamaluddin






5 comments:

  1. innit memang salah satu sumber traffik yang sangat bagus. dan juga tempat yang best untuk cari entry2 yang menarik.
    :D

    ReplyDelete
  2. thnx arief...sy ni budak baru belajar...mmg naif lg tentang dunia blog n innit ni pun baru tau...

    ReplyDelete
  3. always try to improve my blog la HillmeIssac

    ReplyDelete