Followers

Sunday, May 29, 2011

Final Game : Man United vs Barcelona


Assalamualaikum uols semua...


Ape yg uols buat di petang Ahad yg best ni?Hmm,petang ni aku nak kongsi story pasal game pagi yg hening td antara Manchester United vs Barcelona...

Dengan bersemangatnya,pukul 1 pagi aku bersama Incik Punkjunkman aku gerak ke Presint 2,Putrajaya untuk menonton game besar tersebut.Konon2 nak happening la kan tengok bola dengan screen besar,at last kitorang kena duduk terselit-selit kat celah beribu manusia yg nak tengok game tu.Kitorang pun mula terbayang,alangkah baiknya kalau td kitorang tengok bola kat kedai mamak je,siap bole makan minum lagi.Hehe...Tapi tak kisahla,dah sampai pun kat sini,terselit pun terselit lah...Lagipun,kat Putrajaya kan sedang berlangsung Himpunan Sejuta Belia siangnya,tu yg buat orang bertambah ramai.

Aku yg merupakan Fan Manchester United ni,ececeh,pada hal mula2 bukanlah fan sangat pun,hal bola-bola ni bukan aku amik tahu pun,apetah lagi nama player MU,1 apa pun aku tak tahu,tapi disebabkan Incik Punkjunkman aku fanatic Manchester United,jadi lama kelamaan aku pun terikut suka dengan club ni.Sekarang ni,aku dah tahu sikit2 nama player MU.Bangga tau!!!


Glory,Glory Man United

Oklah,jom layan game yg aku dah tengok semalam...
Mula2 start game tu,aku tengok macam hambar je,dua2 club tu main macam slow,maybe baru start game,feel belum ada lg.Lepas dah beberapa minit perlawanan,aku tengok MU mula nak serang Barca...Wah,aku pun teruja lah,nampaklah harapan sikit yg MU boleh menang.Aku yg tengok ni pun terasa debaran,apetah lg kalau aku jd player...Hehe,ada hati konon nak jd player MU.

Selepas diasak oleh player Barca,akhirnya Barca berjaya sumbat 1 gol oleh Pedro.Arrrrrgggh!!!!Tension seketika...Lepas tu game makin rancak,MU dah mula tunjuk semangat,then beberapa minit kemudian,MU berjaya pula sumbat 1 gol oleh Wayne Rooney...Hooooyeay!!! Bergema jeritan fan MU kat dataran putrajaya tu.Lebih hebat sorakan dari sorakan fan Barca td...

Rehat seketika,kembali selepas ini...Rehat sekejap lah uols,game separuh masa pertama dah tamat daaa~

Kembali bersiaran...Hehe...

Masuk game separuh masa kedua,aku tengok Barca makin kencang corak permainan dorang.Laju gila dorang pass bola.MU pulak asik tak dapat bola,kalau dapat pegang bola pun sekejap je,lepas tu dah dirampas semula.Main pun ikut rentak Barca.Akhirnya Barca dapat sumbat gol yg kedua oleh ayam tambatan dorang,Messi.Aduhhh,dah masuk dah!Apa ni MU??? Come on...Wake up,wake up!!!

MU dah seperti hilang taring.Aku dengan Incik Punkjunkman pun dah macam boring nak tengok game tu.Rasa macam nak balik je time tu jugak.Tapi relax2...Tengok player MU pun dah makin tension,bola asyik kena rampas memanjang.Memang dah ditakdirkan rezeki tak memihak kepada MU lg kali ni,akhirnya Barca berjaya sumbat 1 lg gol oleh David Villa.Aaaaaaaaaaaaaaaaaarrrgh,sudah!!!Takde harapan dah ni.Lepas tu aku mengharapkan keajaiban berlaku dengan masa yg dah suntuk.

Dan,tiada keajaiban berlaku...MU kalah dengan Barca 3-1...Its ok MU!!!Try harder in the next season,OK!Aku dengan Incik Punkjunkman pun bangun dan berjalan ke arah kereta yg begitu jauh sekali dengan langkah yg bergaya...Hehe,langkah fan club yg kalah daa...

Layan video jap dari youtube...


                                                           









No comments:

Post a Comment