Followers

Friday, May 20, 2011

Bossy Mossy? No,No,No!!! i dont loike~

Hallo,hallo,hallo uols semua....Eh,silaplah....Assalamualaikum uols semua?Ape macam hari ni,ada sihat kah semua?Hopefully semua dalam keadaan sihat2 belaka ye...

Di pagi Jumaat yg indah ni,apa yg uols tengah buat?Atau ada apa2 perkara yg uols sedang fikirkan?Hmmm,jangan pendam dalam2,kang memakan diri sendiri...

Pagi ni terasa macam nak story pasal Bos & Pekerja...Kenapa topik ni jadi pilihan aku di pagi Jumaat ni?Maybe aku ni seorang pekerja,jadi aku nak story lah tentang keadaan apabila kita menjadi seorang pekerja di bawah jagaan seorang Bos,Supervisor,Team Leader atau apa jela gelaran uols untuk orang2 yg berada di atas uols...

Hmmm,setelah 2tahun aku mengABDIkan diri sebagai seorang pekerja di sebuah syarikat swasta yg bernama *TEET*,hehe,saja je nak buat gimik,konon2 la...Aku dah banyak kali bertukar Sister,Pengarah syarikat...Tapi aku tak kisah pun bertukar orang atasan ni selagi mereka semua berkelayakan dan dapat menjalankan tugas dengan baik untuk anak2 buah mereka yg nakal nih...hehe...

Macam2 perangai aku tengok Bos2 aku nih,ada yg suka membebel,ada yg suka main terjah,ada yg tegur secara berhemah,ada yg manjakan staf,pendek kata,memang banyak pesen Bos ni...Yela,mereka ni pun manusiai juga kan,jadi kerenah tu pelbagai la...

Ape yg aku suka tekankan kat story aku ni adalah sikap terlalu BOSSY...
Ish,ish,ish...buruk la perangai kalau ada sikap macam ni...Bukan apa,bila Bos terlalu bersikap bossy,pekerja akan jadi takut,menyampah,tak suka,tak hormat,malas nak appreciate dan macam2 lagi la...Tak best tau bila ada perasaan macam ni...Kita ni bila bekerja,nak kena ada perasaan aman dan tenteram...Bila Bos datang,kita tak takut,kita dengan ikhlas hati boleh appreciate dia...Tapi kalau dapat bos yg perangai cam hampeh,sikit2 nak bising,sikit2 nak komplen,bukan salah kita pun dimaki hamun,apa kejadahnya...


                                                           


Pada pendapat aku la kan,bila kita ni dah dinaik taraf sebagai bos,atau erti kata lain,pangkat tu dah lebih tinggi dari kawan2 yg lain,janganla kita meninggi diri.Ingat,sebelum kita dinaikkan pangkat,kita pun pernah merasa macam mana jadi pekerja bawahan.Bos yg baik bagi aku hendaklah seorang yg boleh duduk sekali dengan pekerja,bukan duduk 1kerusi ye...hehe...Boleh dengar masalah pekerja dan selidik dulu jikalau ada apa2 komplen mengenai pekerja yg lain.Kalau setakat ada kesalahan yg kecik2 tu,pi settle dengan orang tu sudah,tak perlu la nak diperbesarkan 1jabatan.Malu la pekerja tu...Lainla kesalahan yg orang tu buat dah terlalu besar dan melampaui batas...Kalau Bos baik,pekerja tentu baik juga...Hehe...


                                                               

Amboi3...panjang berjela rupanya cheMissy ni melalut...Uols mesti dah pening baca entry aku ni kan...Hehe...Sampai di sini dahulu buat kali ini...Sebenarnye cheMissy nak pergi membuta,almaklumlah,hari ni keje shif malam,kang kalau tak tidur,malam kang tak boleh nak keje,mata kuyu jer...Adios Amigos~

:.....PENDEKKAN KATA,KITA NI SEBAGAI MANUSIA,JANGANLAH MENINGGI DIRI...
      HIDUP KITA NI BAGAIKAN RODA,SEKEJAP KITA DI ATAS,SEKEJAP DI BAWAH...
......RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL....:

No comments:

Post a Comment