Followers

Thursday, May 19, 2011

Sesi Menggodek Blog....

Assalamualaikum uols,

Hmmm,arini aku Day Off (DO)...Aku tersangat la teruja dengan DO kali ni,sebab ape ea??? Dah tentula ni masa aku nak menggodek sana sini untuk "MENCANTIKKAN BLOG AKU"...fyi,aku ni mmg buta IT,yg aku tau setiap hari,bukak fB,bukak emel,tu je yg aku tau...so,bila dah ade blog ni,kena la rajin2 rujuk tutorial yg berlambak kat google nih.nak cari tutorial yg ringkas n senang faham bukannye senang,kena rajin search...Jadi,bangun je pagi2,aku dh on my Lappy...walaupun my Lappy ni dh ngekngok,tP ni la my Lappy dr dulu sampaila sekarang...walaupun kadang2 die buat hal,tP yg ni jgkla yg setia ngn aku...Sebenarnye takde PITIH nak beli baru...hehe...

Berbalik pada tujuan aku untuk "MENCANTIKKAN BLOG" tadi,aku ade rujuk beberapa tutorial dari beberapa senior Blogger,yg mana aku tgk tutorial dorg ni best n ringkas untuk Newbie mcm aku nih....Hmm,tP walaupun tutorial dorg ni ringkas,aku ni lambat pick up gak..haha...So,aku kena godek2 lagi sampai aku faham,tP xtaula bape lama masa yg perlu aku amik untuk buat aku faham...Jadi,kalau ade blogger2 kat luar sana yg ade tips macam mana nak bg cepat pick up,bole la share ngn aku ea...Jasa uols akan ku hargai...

Sebelum melabuhkan tirai,kat sini aku nak share blog yg boleh dijadikan panduan bg newbie2 mcm aku...Jengahla blog dorg,mmg superb la!!! Layan Jangan Tak Layan~

- Ika Honey Bunny

- Maribinablog

- Belog Cap Ayam

Aku belum dapat try semua tutorial dorg ni tP kalau korang nak try,layanla blog dorg,gerenti puas hati...Ok,marilah sama2 kita memeriahkan blog kita....Adios Amigos~

4 comments: